Friday, August 27, 2010

Pemimpin bukan islam lawat surau, dipolitikkan?

Slah sangt ke apabila Pemimpin bukan Islam menjenguk, meninjau rakyatnya. Kalau kita fikir secara logik, dan pemahaman kita dalam Islam. Islam, agama syumul, bersesuain dimana-mana sahaja, agama yang lengkap! Dari semua segi dan aspek, Islam telah rangkumi. Betul tak? Itu adalah persepsi yang kita ada terhadap agam Islam tu sendri. Cuba kita bandingkan agama Islam yang selama ini kita dedahkan, sbagai agama yang sempurna dan agama Allah yang lengkap kepada isu nie. tak payah nak pikir hukum dalm-dalam. tk payah nk masuk -masuk isu politik. sila rujuk disini tok berita lanjut tentang isu babak ah menyedikan bgi orang Islam.

Seorang pemimpin yang bukan beragama Islam, yang diberi tanggungjawab untuk menjaga dan memantau semua rakyatnya. Wajarkah kita perli dan perlekehkan tindakan beliau hanya kerana beliau tidak mmpunyai kefahaman Islam yang kita ada. Beliau hanya ingin berucap kepada penduduk kampung selepas selesai pengubahsuain Masjid tersebut. Beliau menunjukkan keprihatianan dan menunjukkan komitmen untuk membantu orang ISlam, yang orang Islam tuh sendri tak reti nak tolong!

Kita pergi politikkan isu die masuk surau, yang bagi aku perkara kecil dan tak patut di gempar-gempurkan, yang isu utama nya! Orang bukan Islam turn padang untuk membaik pulih keadaan surau! Dengar tuh! Orang bukan Islam! Baiki surau! Wei korang semua! mana korang nk dapat orang bukan Islam nk tolong-menolong antara kita umat Islam, yang orang islam sendri pon tak reti nak tolong. Kenapa kita tak bangkitkan isu nie? Asal pegi bangkitkan isu kecik jew! Bodoh lah lahanat! Haish. Mesia dilanda penyakit politik!!!!!


Nie mari pulak Sultan bertitah! Tuanku murka! haish bab sultan nie aku tk berani ckap pape ah! ini isu perlembagaan! Soz wa tk brani sentuh!
sila baca dan nilai sendri. tak payah aku huraikan untuk korang paham!!!
Sultan murka

Nak komplen die tak pakai tudung ape lah! Woit mangkuk semua! Dia bukan Islam, memng logik lah die tk pakai tudung, yang korang nak sruh die pakai tudung pahal! Daripada korang sibuk-sibuk dok suruh menyuruh orang bukan islam pakai tudung, baik korang pi suruh jiran-jiran korang ke adik-adik korng, anak-anak korang ke yang beragama Islam pakai tudung! Pelik ah aku dengan pemikirang orang Islam di Malaysia sekrang, yang terlalu taksub dengan politik, sehinggakan semua tindakan-tindakan murni dan ikhlas orang buat, die nak putar -belitkan. Adoi tolong-lah! Bersikap lah matang! Jagan gaduh sesama sendri! bangunlah wahai kawan-kawan, wahai bangsa-bangsa ku sekalian! Bagun lah anda Semua.

No comments:

Post a Comment